מלחמות האינדור: קנאשור תובעת את טריכום ב-12 מיליון ש”ח בגלל הזן פרויד

קנאשור טוענת שטריכום הפסיקה לגדל עבורה את הזן פרויד ללא הצדקה ובכך גרמה לה לנזקים כלכליים גבוהים. טריכום טוענת כי קנאשור לא שילמה בזמן ולכן הופסק שיתוף הפעולה. תביעה על סך 12 מיליון ש"ח הוגשה לבית המשפט

חברת הקנאביס קנאשור (Cannassure), המפעילה מתקן גידול אינדור באשדוד, הגישה תביעה על סך 12 מיליון שקלים נגד חברת הקנאביס טריכום (Trichome), המפעילה מתקן גידול אינדור בקרית גת.

הרקע לתביעה הוא הסכם שנחתם בין הצדדים בתחילת דרכה של טריכום, בו נקבע כי טריכום תגדל עבור קנאשור את הזן המוביל של קנאשור, פרויד (Freud), למשך תקופת מינימום ובכמויות מינימום.

בתביעה טוענת קנאשור בין היתר, שטריכום, שנהנתה מההצלחה של הזן פרויד וזכתה כך לחשיפה בשוק, גידלה עבורה את הזן לתקופה קצרה מדי ובכמויות נמוכות מדי, שלא בהתאם להסכם.

עדה בר קמה בעלים ומנכ"ל קנאשור נגד טוני לוי בעלים ומנכ"ל טריכום
עדה בר קמה בעלים ומנכ”ל קנאשור נגד טוני לוי בעלים ומנכ”ל טריכום

לטענת קנאשור, טריכום, שמגדלת כיום בעיקר עבור מותג משלה אך גם עבור חברות אחרות, עצרה את הגידול של הזן פרויד עבורה, לאחר שקיבלה הצעות לגידול זנים עבור חברות אחרות שהסכימו לשלם יותר.

עוד טוענת קנאשור כי בעקבות הפסקת הגידול של הזן פרויד על ידי טריכום, נגרם לה מחסור והיא נאלצה להעביר את הזן לגידול במתקנים אחרים שהפיקו סחורה לא מספיק איכותית, וכי נגרמו לה כך נזקים כלכליים.

בטריכום טוענים מצדם כי ההסכם בין הצדדים הופסק באיבו שלא באשמתם, אלא באשמת קנאשור, שלכאורה לא שילמה במועד את סכומי הכסף שנקבעו ולכן הוחלט בטריכום להפסיק את שיתוף הפעולה.

עקב הסכום הגבוה של התביעה שהגישה קנאשור והעובדה שטריכום לא מתכוונת לשלם סכום זה או קרוב אליו, סביר להניח שההליכים בבית המשפט יתמשכו זמן רב, אף עד כמה שנים.

קנאשור החלה את דרכה בתחום הקנאביס בשנת 2019 כחברה ציבורית, אך לאחרונה, לאחר ששווי מניותיה בבורסה צנח למינימום, היא עברה לידי החברה הפרטית פרגון ריטייל בע”מ שבבעלות המנכ”ל עדה בר-קמא.

טריכום החלה את דרכה בתחום בשנת 2022 כחברה פרטית אך נמצאת ברובה בשליטת החברה הציבורית וילאר אינטרנשיונל בע”מ (42%) עם מחזיקי מניות נוספים בהם המנכ”ל טוני לוי (21%) ושותפו ראובן אבישר (21%).

שתי החברות העדיפו לא למסור תגובה לפרסום.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר